}
Αρχική / Επώνυμα & Ανώνυμα / Τοπική αυτοδιοίκηση και απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων

Τοπική αυτοδιοίκηση και απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων

Αν και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση της Ε.Ε. μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων θεωρείται σήμερα ευκολότερη από ποτέ, πολλοί Δήμοι έχουν μικρό ποσοστό απορρόφησης  των σχετικών κονδυλίων. Πιθανόν να είμαστε και συνολικά ως χώρα ουραγοί στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.

Οι δήμοι έχουν πολλές δυνατότητες συμμετοχής σε μια μεγάλη γκάμα ευρωπαϊκών προγραμμάτων, που καλύπτουν πολλούς τομείς δράσεις, ώστε να εξασφαλίσουν χρηματοδοτική υποστήριξη για τις αναπτυξιακές τους προσπάθειες, ιδιαίτερα σε μια εποχή που το χρήμα δεν ρέει άφθονο.

Ο Δήμος ΝΦ-ΝΧ, λόγω της ιδιαίτερης πολιτιστικής του κληρονομιάς και λόγω της φυσικής του ομορφιάς (Άλσος, Ποδονίφτης κλπ.) θα μπορούσε να υλοποιήσει πληθώρα προγραμμάτων και να βρεθεί πολύ ψηλά στη λίστα απορρόφησης κοινοτικών πιστώσεων.

Ωστόσο έλειψε διαχρονικά η δράση των τοπικών αρχών προς την κατεύθυνση ενεργοποίησης προγραμμάτων σχετικών με την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την εκπαίδευση και πολλών άλλων που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν πολλαπλά το Δήμο μας.

Πιστεύω δε πως ελάχιστοι από τους σημερινούς υποψηφίους Δημάρχους είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση και να δώσουν ώθηση στην πόλη μέσω της συμμετοχής του Δήμου μας στα προγράμματα αυτά. Είτε λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας, είτε λόγω ξεπερασμένων πρακτικών είτε άλλων αδυναμιών. Με απλά λόγια το αύριο δεν χτίζεται με εργαλεία του χτες. Και το δημόσιο χρήμα -όσο και αν είναι αυτό- δεν θα είναι ποτέ αρκετό για τις ανάγκες που έχουν οι πόλεις.

Στη μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων που αφορούν το Δημότη ξεχωρίζω, ως μέλος της επιτροπής παιδείας της «Πόλης Ενότητα», αυτά που έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Όχι πως τα άλλα που μπορεί να εκμεταλλευτεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι λιγότερο σημαντικά. Αλλά  τα οφέλη στον τομέα της εκπαίδευσης είναι πολλαπλά τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς και αποδίδουν προστιθέμενη αξία και ποιότητα τόσο στην παρεχόμενη παιδεία όσο και στην τοπική κοινωνία καθαυτή.

Η αναγκαιότητα για την  καλλιέργεια της συνείδησης του ευρωπαίου πολίτη µε την ταυτόχρονη διατήρηση της εθνικής ταυτότητας και της πολιτισμικής µας κληρονομιάς είναι σήμερα περισσότερο αναγκαία από ποτέ.

Ο Δήμος μπορεί να υποστηρίξει και να συνδράμει τα σχολεία, με την τεχνογνωσία και τις υπηρεσίες του, στην προσπάθεια υλοποίησης προγραμμάτων που μπορούν να προσφέρουν πολλά στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δήμου μας.

Για παράδειγμα, ένας μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδοτεί  τη μετακίνηση μαθητών σε άλλες χώρες. Τα ταξίδια αυτά θα διευρύνουν τις οπτικές παραστάσεις, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτούν οι μαθητές μέσω της άτυπης μάθησης. Η επαφή και η επικοινωνία με νέα πολιτιστικά, επιστημονικά, εκπαιδευτικά περιβάλλοντα δημιουργεί προοπτικές! Επίσης, οι πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις που υλοποιούνται μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βγάζουν τους μαθητές  από το μικρόκοσμο της σχολικής μονάδας και συμβάλλουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή και στην αρμονική ένταξή του στην κοινωνία.

Υπάρχουν επίσης προγράμματα που χρηματοδοτούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στο εξωτερικό ή στη χώρα μας, ώστε οι νέοι του Δήμου μας να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά εργασίας.

Ας ξεκινήσουμε με τα αυτονόητα και ας δημιουργήσουμε  ένα Δήμο με εξωστρέφεια και προοπτικές!

* Ο Αλέκος Γούλας είναι υπ. Δημοτικός Σύμβουλος με τον συνδυασμό “Πόλης Ενότητα” και πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων

Διαβάστε ηλεκτρονικά την έντυπη Φιλα-ηδόνα του Φεβρουαρίου

Διαβάστε επίσης

Κωνσταντινίδης: υπερθεματίζει για την χρήση των σχολικών προαυλίων

Θέσεις στάθμευσης στα προαύλια των σχολείων. Αλήθειες και υπερβολές… Πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα η «διερευνητική» …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.